
Team Suzuki CN Challenge na wyścigu Suzuka 8 Hours – na czas i wytrzymałość z eksperymentalnym eko-paliwem
Ekipa Suzuki Motor Corporation weźmie udział w 8-godzinnym wyścigu endurance, który odbędzie się 19-21 lipca na torze Suzuka w ramach cyklu FIM EWC 2024 (FIM Endurance World Championship). Motocykle zespołu Suzuki w 45. edycji japońskich zawodów przetestują eksperymentalne paliwo z bio-dodatkami.
Benzyna dla motocykli z teamu Suzuki zawiera 40 procent dodatków pochodzenia biologicznego i jest oficjalnie certyfikowana przez FIM (Międzynarodowa Federacja Motocykli). W odróżnieniu od pozostałych wyczynowych motocykli, które w Japonii będą startować zatankowane paliwem ERZ, maszyny Suzuki dopuszczono do wyścigu w klasie eksperymentalnej. Projekt wymagał wdrożenia wielu technologii. Prócz paliwa czy zupełnie nowego oleju trzeba było opracować inne tłumiki, opony, owiewki oraz hamulce – komponenty dostarczyli partnerzy-sponsorzy teamu zaangażowani w rozwój i wsparcie projektu Suzuki.
W barwach „Team Suzuki CN Challenge” na torze Suzuka będzie rywalizować Etienne Masson (zawodnik teamu Yoshimura SERT Motul i jeden z triumfatorów w tegorocznym, 24-godzinnym wyścigu motocykli w Le Mans), Sodo Hamahara (na koncie ma m.in. udział w 8-godzinnym wyścigu z roku 2017 z zespołem „Suzuki Endurance Racing Team”) oraz Hideyuki Ogata. Udział w japońskiej rundzie zawodów w jeździe na czas i dystans ma służyć rozwojowi technologii dla ochrony środowiska. Weryfikując cenne informacje zebrane na torze Suzuki chce promować nowe rozwiązania, które w niedalekiej przyszłości mogą trafić do modeli w produkcji seryjnej.
- Benzyna: Elf Moto R40 FIM
- Wydech: Yoshimura Japan (z katalizatorem)
- Opony: Bridgestone (opony wyczynowe, w których mieszance zwiększono udział materiałów po recyklingu)
- Olej silnikowy: MOTUL (z bio-dodatkami)
- Owiewki: JHI (recyklowane włókno węglowego, pre-preg)
- Błotniki: Tras, Bcomp (kompozyt z wykorzystaniem naturalnego włókna lnianego)
- Przednie hamulce: Sunstar Engineering (tarcze stalowe, klocki hamulcowe z niskim poziomem pylenia)
- Akumulator: ELIIY Power, LFP do motocykli
Życzenia od Suzuki Motor Poland
Niech Wielkanoc rozkwita radością i pogodą ducha. Dla wszystkich Was!
Dowiedz się więcejBEV Suzuki e VITARA przetestowany na torze Segula
Model e VITARA zadebiutował 4 listopada w Mediolanie. Jego produkcja rozpoczyna się w fabryce Suzuki Motor Gujarat w Indiach, a sprzedaż (w Europie, Indiach i w Japonii) rusza jesienią 2025 r. Samochód właśnie przetestowali pierwsi dziennikarze.
Dowiedz się więcejSuzuki GSX-8R w teście opon na torze wyścigowym Alcarràs Speed Circuit
Test na liczącym ponad 3,7 km katalońskim torze Alcarràs Speed Circuit podyktowany był chęcią sprawdzenia sportowych opon Metzeler Racetec TD Slick na pełnowymiarowym torze służącym m.in. wyścigom motocyklowym organizowanym przez Międzynarodową Federację Motocyklową FIM.
Dowiedz się więcejSuzuki Moto Roadshow na półmetku
Cykl pokazów z premierami najnowszych motocykli Suzuki DRZ-4S i DRZ-4SM potrwa jeszcze do początku kwietnia.
Dowiedz się więcej