02.04.2024

Co warto wiedzieć o nowym Swifcie (silnik)?

Pod maską nowej generacji Swifta jest nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy Z12E, o pojemności 1,2 litra. Jednostka ma sprawność cieplną sięgającą 40% (paliwo 95 RON), co skutkuje rzeczywiście większą oszczędnością spalania. Oprócz tego zmniejszono masę własną, zredukowano emisję spalin, a silnik generuje wyższy moment przy niskich prędkościach obrotowych dla lepszej reakcji na gaz oraz odpowiednich osiągów.

W porównaniu z silnikiem K12D (montowanym w poprzedniej-dotychczas oferowanej generacji modelu Swift) wysoką efektywność paliwową osiągnięto poprzez optymalizację turbulencji w cylindrze (szybsze spalanie), zastosowanie pośredniego mechanizmu blokującego (w układzie VVT), zwiększenie stopnia przepływu zaworu EGR oraz montaż wahadłowego mechanizmu napinającego pasek osprzętu i elektrycznej pompy wody. Zmniejszono także emisję cząstek stałych poprzez ograniczenie niepełnego spalania, które może wystąpić przy wyższych ciśnieniach sprężania, a także użycie trójdrożnego katalizatora o dużej chłonności i filtra cząstek stałych GPF (filtr cząstek stałych benzyny). Silnik Z12E współpracuje z systemem mild Hybrid SHVS 12V przekształcającym energię kinetyczną (odzyskiwaną podczas zwalniania lub przy hamowaniu), która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym, zaś ISG (generator zintegrowany z rozrusznikiem) wspomaga silnik podczas przyspieszania. Dzięki temu Swift jest jeszcze bardziej oszczędny i emituje mniej szkodliwych dla środowiska substancji.

18.04.2025

Życzenia od Suzuki Motor Poland

Niech Wielkanoc rozkwita radością i pogodą ducha. Dla wszystkich Was!

Dowiedz się więcej
14.04.2025

BEV Suzuki e VITARA przetestowany na torze Segula

Model e VITARA zadebiutował 4 listopada w Mediolanie. Jego produkcja rozpoczyna się w fabryce Suzuki Motor Gujarat w Indiach, a sprzedaż (w Europie, Indiach i w Japonii) rusza jesienią 2025 r. Samochód właśnie przetestowali pierwsi dziennikarze.

Dowiedz się więcej
25.03.2025

Suzuki GSX-8R w teście opon na torze wyścigowym Alcarràs Speed Circuit

Test na liczącym ponad 3,7 km katalońskim torze Alcarràs Speed Circuit podyktowany był chęcią sprawdzenia sportowych opon Metzeler Racetec TD Slick na pełnowymiarowym torze służącym m.in. wyścigom motocyklowym organizowanym przez Międzynarodową Federację Motocyklową FIM.

Dowiedz się więcej
24.03.2025

Suzuki Moto Roadshow na półmetku

Cykl pokazów z premierami najnowszych motocykli Suzuki DRZ-4S i DRZ-4SM potrwa jeszcze do początku kwietnia.

Dowiedz się więcej