Suzuki GSX-8S FORMA i FUNKCJONALNOŚĆ

Suzuki GSX-8S logo

GSX-8S to zaprojektowany od podstaw naked bike Suzuki, który gwarantuje całkiem nowe wrażenia z jazdy. Pomyślany jako łatwy w prowadzeniu, zwinny, zawsze gotowy do drogi - będzie idealną propozycją dla szerokiego grona kierowców, niezależnie od ich wieku oraz doświadczenia. GSX-8S, nowość na sezon 2023, dołącza do serii GSX-S jako najmłodszy członek rodziny motocykli wyznaczających przyszłościowe trendy.

GSX-8S W SKRÓCIE:

  • nowy rzędowy, dwucylindrowy silnik z unikatowym systemem wyrównoważającym Suzuki Cross Balancer
  • nowa, stalowa rama
  • kolorowy wyświetlacz wykonany w technologii TFT
  • pełne oświetlenie LED
  • pakiet elektroniki S.I.R.S., do którego należą m.in.:
    • Drive Mode Selector,
    • Suzuki Traction Control System
    • Suzuki Quick Shift
    • system ABS
    • elektroniczny system kontroli przepustnicy Suzuki ride-by-wire
    • system Suzuki Easy Start
    • asystent ruszania (Low RPM Assist) pozwala na łatwe i płynne ruszanie z miejsca.

DESIGN

Powstał w odpowiedzi na potrzeby rynku i klientów. Zaprojektowany od podstaw, żeby odpowiadać na wiele różnych oczekiwań. Inżynierowie Suzuki skupili się na stworzeniu jednośladu o średniej pojemności silnika, który spodoba się zarówno początkującym jak i doświadczonym motocyklistom. Efekt jest bardzo udany i to zasługa m.in. nowego dwucylindrowego silnika, który wyjątkowo pasuje do charakteru pojazdu oraz zastosowania w GSX-8S najnowocześniejszych systemów elektronicznych. Na długo przed premierą, dla sprawdzenia czy rzeczywiście da się pogodzić tak wiele często sprzecznych ze sobą wymagań, nowy motocykl Suzuki przeszedł cykl testów. Dlatego już dziś możemy napisać, że to maszyna wyjątkowa i sprawdzona.

Całkowicie nowy, w pełni podporządkowany kierowcy

Do napędu GSX-8S posłużył całkiem nowy, rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 776 cm3. GSX-8S ma również całkiem nową ramę. Chętnie i natychmiastowo reaguje na ruch manetką, a kierowca może skupić się na czerpaniu przyjemności z jazdy. Warto podkreślić agresywną sylwetkę, smukłą linię oraz kompaktowe rozmiary. „8S” jest dobrze wyważony i w każdej chwili gotowy do działania. To motocykl dla każdego, bez względu na doświadczenie za kierownicą.

Podwozie

Nieograniczony potencjał, nieograniczone możliwości

Koncepcja Nieograniczony potencjał-nieograniczone możliwości oznacza, że nowy GSX-8S kierowcom (w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania) oferuje nieograniczoną radość z jazdy i to niezależnie, czy czeka was jazda do pracy lub szkoły, wyprawa na zakupy, wycieczka poza miasto czy sportowa jazda na zakrętach. GSX-8S gwarantuje moc, łatwe prowadzenie oraz komfort podróżowania i tak w rzeczywistości jest – GSX-8S wiernie podąża za wolą kierowcy, dając mu niczym niezmąconą przyjemność z jazdy przy pełnej kontroli nad maszyną.

Silnik i napęd

Nowy silnik na nową erę

Prace nad Suzuki GSX-8S zaczęły się od projektu nowego silnika, który miał być możliwie wąski, lekki oraz kompaktowy w sensie rozmiarów, co dałoby więcej „oddechu” inżynierom przy tworzeniu pozostałych komponentów motocykla. To z kolei pozwoliłoby uzyskać najbardziej efektywną geometrię podwozia, lepsze osiągi oraz optymalną pozycję za kierownicą. Specjaliści Suzuki skupili się na optymalnej dynamice pojazdu, aby sprawdzał się podczas jazdy w pojedynkę, jak i podczas podróży z pasażerem. Nowy silnik generuje duży moment obrotowy oraz moc, ale (dzięki gładkiej reakcji na ruch przepustnicy) jest łatwy do opanowania nawet przez mniej doświadczonych kierowców. Nowy rzędowy, dwucylindrowy silnik ma rozrząd DOHC oraz cztery zawory na cylinder. Jednostka o pojemności 776 cm3 osiąga 83 KM przy 8500 obr./min oraz generuje maksymalny moment obrotowy 78 Nm przy 6800 obr./min.

Komfort
Komfort

Silnik ma długi skok i kute tłoki, które projektowano z użyciem analizy FEM (metoda elementów skończonych). Chodziło o zmaksymalizowanie wytrzymałości konstrukcji przy zmniejszeniu masy w cylindrach (średnica 84 mm). Wał ma wykorbienia co 270°, co zapewnia wysoki moment już przy niskich wartościach obrotowych. „Efektem ubocznym” takiego rozwiązania jest przyjemny dla ucha gang zbliżony do tego znanego z V-twin 90°. Z kolei 450° obrotu wału korbowego pomiędzy zapłonami wydłuża okres przeniesienia mocy i daje czas potrzebny na odzyskanie przyczepności tylnego koła, co jest szczególnie korzystne podczas wychodzenia z zakrętów lub jazdy po drogach o słabszej przyczepności.

ŁATWY ROZRUCH

Nowe wtryskiwacze

W modelu GSX-8S zastosowano 10-punktowe, wysokociśnieniowe (343 kPa) wtryskiwacze paliwa maksymalizujące rozpylenie paliwa. Zapewniają lepszą wydajność spalania oraz niższe zużycie paliwa.

DUŻY BAGAŻNIK

Doskonałe wyważenie – Suzuki Cross Balancer

Nowa, dwucylindrowa jednostka wyposażona jest w tzw. Suzuki Cross Balancer, czyli unikalny, opatentowany system wyrównoważający pracę silnika, a co za tym idzie redukujący generowane drgania podczas jego pracy. System oparty jest na konstrukcji dwóch wałków wyrównoważających, których przeciwwagi skierowane są pod kątem 90° (w stosunku do wału korbowego). Taki system zastosowano po raz pierwszy w motocyklu seryjnym. Mechanizm nie tylko tłumi drgania, przyczyniając się do płynniejszej i przyjemniejszej dla kierowcy pracy silnika, ale jego zastosowanie pozwala stworzyć jednostkę napędową, która jest lżejsza, bardziej zwarta i ma nieduże rozmiary.

DUŻY BAGAŻNIK

Obudowa filtra powietrza

Konstrukcja obudowy filtra powietrza i rur dolotowych została zoptymalizowana na podstawie analizy CAE dla zmaksymalizowania przebiegu oddawania mocy oraz generowania momentu obrotowego przy niskich obrotach. Airbox ma kompaktową konstrukcję i został umieszczony pod siedziskiem, co pozwoliło na stworzenie takiego profilu motocykla, żeby kierowca cieszył się maksymalną swobodą ruchów.

Rama i zawieszenie

Nowa rama i wahacz

Podczas projektowania GSX-8S jednym z kluczowych zadań postawionych przed inżynierami Suzuki była kompaktowa, lekka rama pozwalająca na zmaksymalizowanie zwrotności, komfortu jazdy i codziennej użyteczności. Każdy jej aspekt przemyślano tak, aby motocykl doskonale się prowadził, także podczas jazdy z opcjonalnymi miękkimi kuframi bocznymi (niezależnie od tego, czy kierowca jedzie sam, czy z pasażerem). Najpierw powstała część ramy z rur stalowych oraz tzw. rama pomocnicza – całość jest odpowiednio mocna i sztywna, przy jednoczesnym ograniczeniu masy własnej.

Komfort
Rama

Skuteczność hamowania

Czterotłoczkowe zaciski przedniego hamulca są mocowane radialnie. GSX-8S ma dwie „pływające” tarcze o średnicy 310 mm. Z tyłu zaś jest pojedyncza tarcza o średnicy 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem.

Zawieszenie

Geometria podwozia i pozycja kierowcy

GSX-8S ma rozstaw osi dłuższy niż w typowych nakedach, co pozwala na dużą stabilność podczas jazdy z większymi prędkościami. Geometria podwozia zapewnia zwinność i zdolność pokonywania zakrętów, a sam motocykl jest zwarty i wygodny. Pozycja za kierownicą pozwala optymalnie rozłożyć ciężar ciała kierowcy. Pasażer natomiast nie musi zbyt mocno zginać kolan, co przekłada się na komfort w dłuższych podróżach. Zastosowanie rzędowego silnika wpłynęło korzystnie na geometrię całego pojazdu – rozmiary jednostki napędowej pozwoliły na przesunięcie miejsca kierowcy ku przodowi, co daje lepszą kontrolę podczas pokonywania ciasnych zakrętów.

Zawieszenie

Zoptymalizowane zawieszenie przednie i tylne

Przedni widelec upside down marki KYB (Kayaba) o skoku 130 mm zapewnia płynną, kontrolowaną jazdę i charakteryzuje się stabilną charakterystyką tłumienia. Dobrze sprawdzi się zarówno w jeździe sportowej, jak i komfortowej, turystycznej na długich dystansach. Tylne zawieszenie KYB (Kayaba) z amortyzatorem mono-shock zapewnia stabilność i sztywność wzdłużną pojazdu, również podczas jazdy z pasażerem i z bagażem. Możliwość mechanicznej regulacji napięcia wstępnego sprężyny tylnego amortyzatora jest szczególnie przydatna podczas jazdy w dwie osoby.

Zawieszenie

Lekki aluminiowy wahacz z wyjątkowym kształtem

W GSX-8S montowany jest nowy, aluminiowy wahacz w kształcie zaprojektowanym specjalnie do tego modelu. Zapewnia on odpowiednią sztywność pionową, poprzeczną i skrętną, pozwalając na stabilność prowadzenia oraz wysoki komfort jazdy.

Zawieszenie

Koła i opony

Nowe siedemnastocalowe koła są z aluminium. Dodają stylu, ale też wyraźnie przyczyniają się do poprawy zwinności. Motocykl wyposażono w radialne opony Dunlop RoadSport 2 nowej generacji (120/70ZR17 z przodu i 180/55ZR17 z tyłu), które zapewniają doskonałą przyczepność. Konstrukcja ogumienia i jego sztywność została idealnie dopasowana do masy oraz osiągów GSX-8S. Sprawdzony wzór bieżnika Dunlop, w połączeniu z nową mieszanką krzemionkową, z której wykonywane są opony, przekładają się na doskonałą przyczepność zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Ogumienie jest także bardzo trwałe.

Zawieszenie

Zbiornik paliwa

14-litrowy zbiornik paliwa jest smukły i podkreśla sportowy charakter GSX-8S, a przy tym gwarantuje odpowiednio długie zasięgi pomiędzy tankowaniami.

Rama

5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT

Wielofunkcyjny wyświetlacz TFT jest bardzo czytelny. Ułatwia obsługę wszystkich systemów i ustawień motocykla, dostarczając kluczowych informacji o ich pracy w czasie rzeczywistym. Jakość wyświetlacza to kolejny powód do dumy dla każdego właściciela GSX-S8.

Zawieszenie

Rozbudowana elektronika S.I.R.S.

Inteligentna elektronika Suzuki (S.I.R.S.) obejmuje zestaw zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. Kierowca może dowolnie wybierać ustawienia dla każdego systemu, aby najlepiej dopasować je do poziomu umiejętności i doświadczenia oraz optymalizować osiągi do warunków jazdy i nawierzchni drogi w dowolnym momencie.

Zawieszenie

Zmienne tryby jazdy (SDMS)

SDMS wykorzystuje elektroniczny system sterowania przepustnicą. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy, które zapewniają odmienną charakterystykę osiągów i zarazem najlepszą kontrolę nad jednostką napędową. Ma to na celu przede wszystkim dopasowanie motocykla do warunków pogodowych, nawierzchni, po której jedziemy i do stylu jazdy w danym momencie.

Tryb A (aktywny) zapewnia najostrzejszą reakcję silnika na otwarcie przepustnicy. Ustawienia charakterystyki momentu obrotowego są dostrojone tak, aby zapewnić maksymalne przyspieszenie i w pełni wykorzystać moc silnika. Tryb ten najlepiej sprawdza się przy dobrej pogodzie, w jeździe sportowej-agresywnej oraz po krętych drogach.

W trybie B (podstawowym) moc maksymalna jest taka sama jak w trybie A, ale przyrost jest bardziej liniowy, z łagodniejszą reakcją na ruch przepustnicy. Tryb B to idealne ustawienie motocykla do jazdy turystycznej, żeby zwiększyć kontrolę nad maszyną, pewnie przyspieszać w szerokim zakresie zmiennych warunków drogowych.

Tryb C (komfortowy) zapewnia najdelikatniejszą reakcję silnika i łagodniejszą charakterystykę przyrostu momentu obrotowego, co sprawia, że GSX-8S jest bardziej posłuszny i łatwiejszy do kontrolowania. Jest to szczególnie korzystne podczas podróży na długich dystansach i z pasażerem, a także na mokrej lub śliskiej nawierzchni, gdy warunki drogowe są niekorzystne. Docenicie ten tryb również wtedy, gdy zechcecie po prostu się zrelaksować.

Zawieszenie

System kontroli trakcji Suzuki (STCS)

STCS dla GSX-8S umożliwia kierowcy lepszą kontrolę nad motocyklem w zróżnicowanych warunkach pogodowych i drogowych, niezależnie od tego, czy jedzie on w pojedynkę, czy z pasażerem. STCS nie tylko zmniejsza stres i zmęczenie, ale daje kierowcy poczucie większej kontroli nad motocyklem, zwiększając pewność prowadzenia - niezależnie od poziomu doświadczenia. System stale monitoruje prędkości obu kół, obroty silnika (obliczone na podstawie danych z czujnika położenia wału korbowego), położenia przepustnicy i wybranego biegu. Został zaprojektowany tak, by natychmiastowo ograniczyć moc silnika i zapobiec utracie przyczepności kół w przypadku wykrycia takiego ryzyka. Osiągnięto to poprzez opóźnienie zapłonu i ograniczenie kąta otwarcia przepustnicy.

Kierowca może wybrać jeden z 3 dostępnych trybów lub wyłączyć system. Im wyższy numer trybu, tym szybciej zaczyna działać kontrola trakcji i tym większe jest zaangażowanie systemu w ograniczanie poślizgu kół. Tryb 1 jest przeznaczony do jazdy sportowej, z minimalną ingerencją systemu. Tryb 2 oferuje równowagę, która jest idealna do jazdy miejskiej i zwykłych warunków drogowych. Tryb 3 sprawdza się natomiast najlepiej na mokrej lub śliskiej nawierzchni.

Zawieszenie

Dwukierunkowy quick shifter

Umożliwia zmianę biegów, zarówno w górę, jak i w dół, bez konieczności używania sprzęgła. Wchodzi on w skład standardowego wyposażenia GSX-8S, co na pewno zostanie docenione przez każdego kierowcę. Znakomicie poprawia komfort i wrażenia z jazdy.

Zawieszenie

System Easy Start Suzuki

System ten umożliwia kierowcy uruchomienie motocykla jednym krótkim naciśnięciem rozrusznika, bez potrzeby przytrzymywania przycisku do chwili zaskoczenia silnika. Nie ma też potrzeby wciskania dodatkowo dźwigni sprzęgła, aby uruchomić silnik przy włączonym bieg neutralnym. Dzięki temu obsługa GSX-8S jest jeszcze prostsza.

Zawieszenie

Asystent ruszania

Monitoruje obroty silnika, aktualny bieg, pozycję przepustnicy i wysprzęglenie, gdy kierowca zwalnia jego dźwignię, aby ruszyć z miejsca lub podczas jazdy z niską prędkością. Rozwiązanie zapobiega nadmiernemu spadkowi prędkości obrotowej silnika, gdy kierowca rusza z miejsca. Pozwala również na pewniejszą jazdę, pomaga przeciwdziałać spadkom obrotów silnika podczas jazdy w ruchu miejskim lub podczas zawracania.

Zawieszenie

System ABS

Przyczynia się do bardziej stabilnego hamowania, zapobiegając blokowaniu się kół nawet podczas gwałtownego hamowania. System monitoruje prędkość kół i dopasowuje siłę hamowania do przyczepności.

KOLORY

Pearl Cosmic Blue (QU1)

Pearl Cosmic Blue (QU1)

Pearl Tech White (QU2)

Pearl Tech White (QU2)

Metallic Mat Black No. 2/Glass Sparkle Black (KGL)

Metallic Mat Black No. 2/Glass Sparkle Black (KGL)

Specyfikacja techniczna

Długość całkowita 2115 mm
Szerokość całkowita 775 mm
Wysokość całkowita 1105 mm
Rozstaw osi 1465 mm
Prześwit 145 mm
Wysokość siedziska 810 mm
Masa własna 202 kg
Typ silnika 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
Średnica x skok 84 x 70 mm
Pojemność silnika 776 cm³
Stopień sprężania 12,8 : 1
Rozrusznik elektryczny
System smarowania mokra miska olejowa
Pojemność układu smarowania 3,9 l
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Zawieszenie przednie widelec upside-down
Zawieszenie tylne pojedynczy element resorująco-tłumiący
Układ paliwowy wtrysk paliwa
Hamulec przedni dwie tarcze 310 mm
Hamulec tylny pojedyncza tarcza 240 mm
Opona przednia 120/70ZR17
Opona tylna 180/55ZR17
Układ zapłonowy elektroniczny (tranzystorowy)
Pojemność zbiornika paliwa 14 l

Cennik

Rok modelowy 2023 Rok produkcji

Model Regularna cena detaliczna
Suzuki GSX-8S 41 900,00 zł
Model Regularna cena detaliczna
Suzuki GSX-8S 41 900,00 zł

Zamów ofertę

Wybrany dealer skontaktuje się z Tobą, odpowie na Twoje pytania
i przedstawi indywidualną ofertę.

1
Podaj nam Twoje imię, nazwisko, e-mail i numer telefonu, aby dealer mógł się z Tobą skontaktować

Jeżeli chcieliby Państwo na bieżąco otrzymywać najnowsze informacje związane z wybranym motocyklem Suzuki oraz mieć szybki dostęp do naszych innych ofert i promocji, a także brać udział w działaniach związanych z badaniem Państwa satysfakcji jako klienta marki Suzuki, bardzo prosimy o zaznaczenie poniższych zgód.

* Pole obowiązkowe.